ACS 6.49 DHL courier 9.99 Speedex 5.99 Σημείο ACS 6.49 Elta 3.99 Σημείο Elta 3.99 Box Now 3.99

Rethinking Citizenship Education

Γλώσσα ΑγγλικήΑγγλική
Βιβλίο Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
Βιβλίο Rethinking Citizenship Education Tristan McCowan
Κωδικός Libristo: 04280745
ΕΕκδοτικός οίκος Continnuum-3PL, Μάρτιος 2009
Rethinking Citizenship Education presents a fundamental reassessment of the field. Drawing on empiri... Πλήρης περιγραφή
? points 633 b
252.23
Εξωτερικός αποθηκευτικός χώρος Αποστέλλουμε σε 15-20 ημέρες

30 ημέρες για την επιστροφή των προϊόντων


Μπορεί να σας ενδιαφέρει


Return to the Summerhouse Jude Deveraux / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 10.28
Oxford International Encyclopedia of Legal History: 6 Volume-set Stanley N. Katz / Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 1 126.20
Cardiff Sporting Greats Mark Walker / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 20.37
Science in World History James Trefil / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 65.17

Rethinking Citizenship Education presents a fundamental reassessment of the field. Drawing on empirical research, the book argues that attempting to transmit preconceived notions of citizenship through schools is both unviable and undesirable. The notion of 'curricular transposition' is introduced, a framework for understanding the changes undergone in the passage between the ideals of citizenship, the curricular programmes designed to achieve them, their implementation in practice and the effects on students. The 'leaps' between these different stages make the project of forming students in a mould of predefined citizenship highly problematic. Case studies are presented of contrasting initiatives in Brazil, a country with high levels of political marginalisation, but also significant experiences of participatory democracy. These studies indicate that effective citizenship education depends on a harmonisation or 'seamless enactment' of the stages outlined above. In contrast, provision in countries such as the UK and USA is characterised by disjunctures, showing insufficient involvement of teachers in programme design, and a lack of space for the construction of students' own political understandings. Some more promising directions for citizenship education are proposed, therefore, ones which acknowledge the significance of pedagogical relations and school democratisation, and allow students to develop as political agents in their own right. "Continuum Studies in Educational Research (CSER)" is a major new series in the field of educational research. Written by experts and scholars for experts and scholars, this ground-breaking series focuses on research in the areas of comparative education, history, lifelong learning, philosophy, policy, post-compulsory education, psychology and sociology. Based on cutting edge research and written with lucidity and passion, the "CSER" series showcases only those books that really matter in education - studies that are major, that will be remembered for having made a difference.

Πληροφορίες για το βιβλίο

Πλήρες όνομα Rethinking Citizenship Education
Συγγραφέας Tristan McCowan
Γλώσσα Αγγλική
Βιβλιοδεσία Βιβλίο - Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
Ημερομηνία έκδοσης 2009
Αριθμός σελίδων 232
EAN 9781847060587
ISBN 1847060587
Κωδικός Libristo 04280745
ΕΕκδοτικός οίκος Continnuum-3PL
Βάρος 482
Διαστάσεις 165 x 243 x 20
Χαρίστε αυτό το βιβλίο σήμερα
Είναι εύκολο
1 Προσθέστε το βιβλίο στο καλάθι σας και επιλέξτε παράδοση ως δώρο 2 Ως ανταμοιβή θα σας στείλουμε ένα κουπόνι 3 Το βιβλίο θα φτάσει στη διεύθυνση του παραλήπτη

Είσοδος

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας Δεν έχετε ακόμη λογαριασμό στο Libristo; Δημιουργήστε τον τώρα!

 
υποχρεωτικό
υποχρεωτικό

Δεν έχετε λογαριασμό; Αποκτήστε τα οφέλη ενός λογαριασμού Libristo!

Με έναν λογαριασμό Libristo, θα έχετε τον απόλυτο έλεγχο.

Δημιουργία λογαριασμού Libristo