ACS 6.49 DHL courier 9.99 Speedex 5.99 Σημείο ACS 6.49 Elta 3.99 Σημείο Elta 3.99 Box Now 3.99

Fashion and Its Social Agendas

Γλώσσα ΑγγλικήΑγγλική
Βιβλίο Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
Βιβλίο Fashion and Its Social Agendas Diana Crane
Κωδικός Libristo: 04543664
ΕΕκδοτικός οίκος The University of Chicago Press, Σεπτέμβριος 2001
It has long been said that clothes make the man (or woman), but is it still true today? If so, how h... Πλήρης περιγραφή
? points 111 b
44.18
Εξωτερικός αποθηκευτικός χώρος σε μικρές ποσότητες Αποστέλλουμε σε 3-5 ημέρες

30 ημέρες για την επιστροφή των προϊόντων


Μπορεί να σας ενδιαφέρει


Ocean Crossing Wayfarer Frank Dye / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 22.59
Janice VanCleave's Great Science Project Ideas from Real Kids Janice VanCleave / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 14.62

It has long been said that clothes make the man (or woman), but is it still true today? If so, how has the information clothes convey changed over the years? Using a wide range of historical and contemporary materials, Diana Crane demonstrates how the social significance of clothing has been transformed. Crane compares 19th-century societies - France and the United States - where social class was the most salient aspect of social identity signified in clothing with late 20th-century America, where lifestyle, gender, sexual orientation, age and ethnicity are more meaningful to individuals in constructing their wardrobes. Today, clothes worn at work signify social class, but leisure clothes convey meanings ranging from trite to political. In today's multicode societies, clothes inhibit as well as facilitate communication between highly fragmented social groups. Crane extends her comparison by showing how 19th-century French designers created fashions that suited lifestyles of Paris elites but that were also widely adopted outside France. By contrast, today's designers operate in a global marketplace, shaped by television, film and popular music. No longer confined to elites, trendsetters are drawn from many social groups, and most trends have short trajectories. To assess the impact of fashion on women, Crane uses voices of college-aged and middle-aged women who took part in focus groups. These discussions yield fascinating information about women's perceptions of female identity and "Fashion and Its Social Agendas" stands out as a critical study of gender, fashion and consumer culture.

Πληροφορίες για το βιβλίο

Πλήρες όνομα Fashion and Its Social Agendas
Συγγραφέας Diana Crane
Γλώσσα Αγγλική
Βιβλιοδεσία Βιβλίο - Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
Ημερομηνία έκδοσης 2001
Αριθμός σελίδων 304
EAN 9780226117997
ISBN 0226117995
Κωδικός Libristo 04543664
ΕΕκδοτικός οίκος The University of Chicago Press
Βάρος 526
Διαστάσεις 151 x 229 x 17
Χαρίστε αυτό το βιβλίο σήμερα
Είναι εύκολο
1 Προσθέστε το βιβλίο στο καλάθι σας και επιλέξτε παράδοση ως δώρο 2 Ως ανταμοιβή θα σας στείλουμε ένα κουπόνι 3 Το βιβλίο θα φτάσει στη διεύθυνση του παραλήπτη

Είσοδος

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας Δεν έχετε ακόμη λογαριασμό στο Libristo; Δημιουργήστε τον τώρα!

 
υποχρεωτικό
υποχρεωτικό

Δεν έχετε λογαριασμό; Αποκτήστε τα οφέλη ενός λογαριασμού Libristo!

Με έναν λογαριασμό Libristo, θα έχετε τον απόλυτο έλεγχο.

Δημιουργία λογαριασμού Libristo