ACS 6.49 DHL courier 9.99 Speedex 5.99 Σημείο ACS 6.49 Elta 3.99 Σημείο Elta 3.99 Box Now 3.99

Creative Industries

Γλώσσα ΑγγλικήΑγγλική
Βιβλίο Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
Βιβλίο Creative Industries Richard E. Caves
Κωδικός Libristo: 01994642
ΕΕκδοτικός οίκος Harvard University Press, Μάιος 2002
This text explores the organisation of creative industries, including the visual and performing arts... Πλήρης περιγραφή
? points 130 b
51.95
Εξωτερικός αποθηκευτικός χώρος Αποστέλλουμε σε 9-12 ημέρες

30 ημέρες για την επιστροφή των προϊόντων


Μπορεί να σας ενδιαφέρει


TOP
Fazbear Frights Four Book Box Set: An Afk Book Series Scott Cawthon / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 33.79
TOP
Stalking Jack the Ripper Kerri Maniscalco / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 11.09
TOP
Introducing the Creative Industries Rosamund Davies / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 52.86
TOP
Management and Creativity - From Creative Industries to Creative Management Chris Bilton / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 63.86
ΠΩΛΗΣΗ
Montessori Today Paula Polk Lillard / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 11.80
The Rise of the Creative Class Richard Florida / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 19.36
ΠΩΛΗΣΗ
Cross-Cultural Management David C. Thomas / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 55.89
Hello Human: A History of Visual Communication MICHAEL HORSHAM / Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 27.13
Bismarck and Hood Marco Santarini / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 21.88
Key Concepts in Creative Industries John Hartley / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 36.31
Cultural Management Chris Bilton / Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 67.49
AIFD Guide to Floral Design: Terms, Techniques and Traditions / Βιβλιοδεσία με σπιράλ
common.buy 149.02
Creative Industries Hartley / Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 192.10
King of the Blues: The Rise and Reign of B.B. King / Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 26.43
Assassins and Conspirators Elun T. Gabriel / Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 69.41

This text explores the organisation of creative industries, including the visual and performing arts, movies, theatre, sound recordings, and book publishing. In each, artistic inputs are combined with other, "hundrum" inputs. But the deals that bring these inputs together are inherently problematic artists have a strong views; the muse whispers erratically, and consumer approval remains highly uncertain until all costs have been incurred. To assemble, distribute, and store creative products, business firms are organised, some employing creative personnel on long-term contracts, others dealing with them as outside contractors; agents emerge as intermediaries, negotiating contracts and matching creative talents with employers. Firms in creative industries are either small-scale pickers that concentrate on the selection and development of new creative talents or large-scale promoters that undertake the packaging and widespread distribution of established creative goods. In some activities, such as the performing arts, creative ventures facing high fixed costs turn to non-profit firms. To explain the logic of these arrangements, the author draws on the analytical resources of industrial economics and the theory of contracts. He addresses the winner-take-all character of many creative activities that brings wealth and renown to some artists while dooming others to frustration; why the "option" form of contract is so prevalent; and why even savvy producers get sucked into making "ten-ton turkeys" such as "Heaven's Gate". However different their superficial organisation and aesthetic properties, whether high or low in cultural ranking, creative industries share the same underlying organisational logic.

Πληροφορίες για το βιβλίο

Πλήρες όνομα Creative Industries
Συγγραφέας Richard E. Caves
Γλώσσα Αγγλική
Βιβλιοδεσία Βιβλίο - Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
Ημερομηνία έκδοσης 2002
Αριθμός σελίδων 464
EAN 9780674008083
ISBN 0674008081
Κωδικός Libristo 01994642
ΕΕκδοτικός οίκος Harvard University Press
Βάρος 738
Διαστάσεις 158 x 234 x 31
Χαρίστε αυτό το βιβλίο σήμερα
Είναι εύκολο
1 Προσθέστε το βιβλίο στο καλάθι σας και επιλέξτε παράδοση ως δώρο 2 Ως ανταμοιβή θα σας στείλουμε ένα κουπόνι 3 Το βιβλίο θα φτάσει στη διεύθυνση του παραλήπτη

Είσοδος

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας Δεν έχετε ακόμη λογαριασμό στο Libristo; Δημιουργήστε τον τώρα!

 
υποχρεωτικό
υποχρεωτικό

Δεν έχετε λογαριασμό; Αποκτήστε τα οφέλη ενός λογαριασμού Libristo!

Με έναν λογαριασμό Libristo, θα έχετε τον απόλυτο έλεγχο.

Δημιουργία λογαριασμού Libristo