ACS 6.49 DHL courier 9.99 Speedex 5.99 Σημείο ACS 6.49 Elta 3.99 Σημείο Elta 3.99 Box Now 3.99

Branding the Nation

Γλώσσα ΑγγλικήΑγγλική
Βιβλίο Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
Βιβλίο Branding the Nation Melissa Aronczyk
Κωδικός Libristo: 04535554
ΕΕκδοτικός οίκος Oxford University Press Inc, Οκτώβριος 2013
National governments around the world are turning to branding consultants, public relations advisers... Πλήρης περιγραφή
? points 501 b
199.77
Στον εκδότη κατόπιν παραγγελίας Αποστέλλουμε σε 17-26 ημέρες

30 ημέρες για την επιστροφή των προϊόντων


Μπορεί να σας ενδιαφέρει


Amazon Echo User Guide Tom Edwards / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 11.59
Partially Supervised Learning Zhi-Hua Zhou / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 58.41
Philosophical Investigation Philip Kerr / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 14.42
Principles of Security and Trust David Basin / Χαρτόδετη βιβλιοδεσία
common.buy 64.16

National governments around the world are turning to branding consultants, public relations advisers and strategic communications experts to help them "brand" their jurisdiction. Using the tools, techniques and expertise of commercial branding is believed to help nations articulate more coherent and cohesive identities, attract foreign capital, and maintain citizen loyalty. In short, the goal of nation branding is to make the nation matter in a world where borders and boundaries appear increasingly obsolete. But what actually happens to the nation when it is reconceived as a brand? How does nation branding change the terms of politics and culture in a globalized world? Through case studies in twelve countries and in-depth interviews with nation branding experts and their national clients, Melissa Aronczyk argues that the social, political and cultural discourses constitutive of the nation have been harnessed in new and problematic ways, with far-reaching consequences for both our concept of the nation and our ideals of national citizenship. Branding the Nation challenges the received wisdom about the power of brands to change the world, and offers a critical perspective on these new ways of conceiving value and identity in the globalized twenty-first century. This book is about how nation branding became a worldwide phenomenon and a professional transnational practice. It is also about how nation branding has become a solution to perceived contemporary problems affecting the space of the nation state: problems of economic development, democratic communication, and especially national visibility and legitimacy amidst the multiple global flows of late modernity. In this book, Melissa Aronczyk charts the political, cultural and economic rationales by which the nation has been made to matter in a twenty-first-century context of global integration.

Πληροφορίες για το βιβλίο

Πλήρες όνομα Branding the Nation
Συγγραφέας Melissa Aronczyk
Γλώσσα Αγγλική
Βιβλιοδεσία Βιβλίο - Σκληρόδετη βιβλιοδεσία
Ημερομηνία έκδοσης 2013
Αριθμός σελίδων 256
EAN 9780199752164
ISBN 0199752168
Κωδικός Libristo 04535554
ΕΕκδοτικός οίκος Oxford University Press Inc
Βάρος 548
Διαστάσεις 161 x 239 x 20
Χαρίστε αυτό το βιβλίο σήμερα
Είναι εύκολο
1 Προσθέστε το βιβλίο στο καλάθι σας και επιλέξτε παράδοση ως δώρο 2 Ως ανταμοιβή θα σας στείλουμε ένα κουπόνι 3 Το βιβλίο θα φτάσει στη διεύθυνση του παραλήπτη

Είσοδος

Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας Δεν έχετε ακόμη λογαριασμό στο Libristo; Δημιουργήστε τον τώρα!

 
υποχρεωτικό
υποχρεωτικό

Δεν έχετε λογαριασμό; Αποκτήστε τα οφέλη ενός λογαριασμού Libristo!

Με έναν λογαριασμό Libristo, θα έχετε τον απόλυτο έλεγχο.

Δημιουργία λογαριασμού Libristo